fredag 2 april 2021

Toffifee Kanin

 Jag har klätt om en Toffifee ask till kanin.
Denna gång så gjorde jag även så att det blir som ett kort så att man kan skriva på insidan.


 

 



 

 

Här kommer tutorial och mallar till denna om ni vill ha.


Först behöver du cardstock i storleken 27,4 cm x 17,5 cm.

Sedan biggar / score du vid 1cm - 3,2 cm - 14,2 cm och 16,4 cm.

Extra papper så att du kan skriva något i :)
Detta cardstock ska vara 13,2 cm x 17,5 cm.
Sen biggar / score du vid 2,2 cm.



Här är alla delar till min kanin.
Dock gjorde jag om öronen sen för de blev alldeles för långa. Mall på detta kommer längre ner.
Sen är inte blommorna med (det är en die ifrån gummiapan).
Morrhåren på kaninen gjorde jag ingen mall på eftersom det bara är att klippa smala remsor utav cardstock till det.


Här är öron och fötter ihopsatta.
Men som sagt öronen gjorde jag om sedan.
Så i mallen är de som jag gjorde om dom till sen.



Jag vänder mitt cardstock åt detta håll innan jag sätter dit öppnings delen.




Här har jag limmat dit öppnings delen.



Så här blev öronen.
Dom blev sned klippta och kortare.



Här har jag limmat dit fötterna.
Jag brukar ha ett kladdpapper under ifall lim skulle komma ut emellan.



Ögonen.



På baksidan utav ögonen satte jag 3d kuddar.



Allt utom den sista armen är dit satt.




Armen har limmats dit.



Nu ska jag sätta dit en kardborre plutt som ska fungera som stängare.



Nu är det dit satt på armen.




Insidan.




Nu är det klar :)




Här får ni mallarna. 
Bilden är exakt lika stor som ett A4 papper så det måste skrivas ut i helformat på A4 för att storlekarna ska bli rätt.
Armen har jag bara gjort en mall till men om du först ritar av den åt ena hållet så vänder du bara på den sen för att få armarna så som jag har. Samma gäller öronen.
Lycka till 😀


3 kommentarer:

  1. Så fina askar du gjort. Tack för mallen, den måste nog provas :)
    He en fortsatt fin påsk!

    SvaraRadera
  2. Men åh, vilken söt kanin! SÅ kreativt att använda den asken och smart att man kan lägga hälsningen inuti. Kram

    SvaraRadera
  3. Även denna kanin är underbart söt:) Beundrar verkligen din fina fantasi!!
    Kram och ha en fortsatt fin påsk!

    SvaraRadera