torsdag 1 april 2021

Toffifee Kyckling

 Jag har klätt en Toffifee ask till en kyckling :)



Jag tänkte att ni kanske ville se hur jag har gjort.
Så här kommer en tutorial och även mallar till er 💞

 

Först skär du ett cardstock i storlek 27,4 cm x 17,5 cm.

Sedan ska du bigga/score vid 1 cm - 3,2 cm - 14,2 cm och 16,4 cm.


Fötter måste kycklingen ha också 😊


Armar / Vingar också 😊
Här behöver du även bigga / score armarna / vingarna så att dom passar på sidorna så vid 2,2 cm eller om du vill klippa bort den biten (valet är ju ditt).


Näbb måste man ha också 😊


Detta ägg vill jag ha som kycklingen håller i (jag gjorde inte en mall på denna, då ni får välja själva vad ni vill ha).

Tyvärr så glömde jag fota fjädertoffsen eller vad man ska kalla den. Men den finns med mallarna.


Så här ser den ut när allt är dit satt.


Fram med Toffifee asken, sätt din kyckling runt och limma.





Klar 😊


Här får ni mallarna. 
Bilden är exakt lika stor som ett A4 papper så det måste skrivas ut i helformat på A4 för att storlekarna ska bli rätt.
Armen / Vingen har jag bara gjort en mall till men om du först ritar av den åt ena hållet så vänder du bara på den sen för att få armarna / vingarna så som jag har.
Lycka till 😀


2 kommentarer:

  1. SÅ gullig, perfekt gå-bort-present nu i påsktider, om man hade kunnat träffas =) kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vilken fin Toffifee förpackning du gjort! Den sötaste kyckling jag sett:)
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera